Ivo Šteinbergs uzvar Baltijas čempionāta noslēguma posmā enduro Madonā

iesūtīts: 2018.07.11 09:44
14. un 15. jūlijā Madonā, mototrasē „Smeceres sils” notika Baltijas čempionāta un kausa trešais posms, Latvijas čempionāta un kausa ceturtais posms un Lietuvas čempionāta un kausa trešais posms enduro.

Madonas pusē enduro mototrase „Smeceres sils” motosportistiem ir zināma kā viena no vislabākajām, taču tajā pašā laikā sarežģītākajām enduro trasēm Latvijā. Arī šajā posmā sportistiem nācās krietni vien pacensties, lai sasniegtu finišu ne tikai sarežģītās trases, bet arī laikapstākļu dēļ. Abas dienas gaisa temperatūra sakarsa līdz pat +26 grādiem, karstumā veidojās negaisa mākoņi,  un, protams, vietām trasē sportisti piedzīvoja kārtīgas lietus gāzes. Sacensībās piedalījās spēcīgākie sportisti no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas. Bija arī tādi sportisti, kuriem šīs bija pirmās enduro sacensības, un tās nemaz nebija tik vieglas.

Pirmajā sacensību dienā, 14. jūlijā, pirms starta sportisti atklāja Enduro svētkus Madonā ar parādes braucienu pa Madonas ielām, pēc kura sekoja pirmie starta braucieni trasē.

Sarunā ar E2 klase uzvarētāju, igauņu sportistu Martinu Leoku („Somerpalu MK”), viņš pēc sacensībām pastāstīja, ka šis bijis labākais enduro posms, kurā viņš šogad ir piedalījies. „Man ir prieks un ļoti patīk, ka beidzot atkal esmu atbraucis uz divu dienu enduro. Trase bija pārsteidzoša, sarežģīta, viegli nebija, taču kopumā ļoti laba. Bija tikai viena „špūre” un bija ļoti jākoncentrējas uz to. Visu sacensību laiku 100% fokusējos uz trasi, ne mirkli nevarēju atslābt. Enduro testi man ļoti patika. Tie bija labi.” Sportistam testi bijuši samērā grūti, jo tie bijuši gari. „Man vairāk patika motokrosa tests, jo padevās labāk, taču tik un tā bija sarežģīti. Kopumā viss bija ļoti labi. Man viss izdevās un bija vieglāk nekā iesācējiem.” Neskatoties uz to, ka pirmajā sacensību dienā sportists nejutās tik labi kā vēlētos, taču viņš izbaudīja sacensības. „Iepriekšējā nedēļa man bija diezgan smaga, jo rīkojām motokrosa sacensības un bija daudz darba. Sestdien biju pārguris, bet, braucot, pie sevis, domāju: „Martin, domā, koncentrējies, nepadodies.” Bet viss bija kārtībā, pirmajos divos apļos novērtēju trasi un trešajā pielelināju ātrumu. Sāku sacensties ar Ivo. Protams, tas ir sports, kļūdās visi. Arī es kļūdījos. Rezultāts to tik ļoti neatspoguļo, cik daudz kļūdu katrs sportists pieļāva.” Karstais laiks darīja savu, „pirmajā aplī trases segums bija nedaudz slidens, bet otrajā jau viss bija kārtībā, sapratu, kā labāk braukt.” Sportists izbaudīja abas dienas, viņam ļoti patīk šāda veida sacensības.

Arī šajā posmā pārliecinoši ātrākais bija E2 klases sportists Ivo Šteinbergs („CEC I.S. Racing”), kurš abu dienu vērtējumā guva uzvaru. „Galvenais plāns ir izpildīts. Pēdējā testā kļūdījos, tādēļ otrajā dienā zaudēju līdera pozīciju, ja absolūtajā vērtējumā uzvarēju, tad E2 klasē paliku otrais. Zaudēju 13 sekundes. Pārējais viss bija labi. Nākamnedēļ ar komandu dodamies uz Rumāniju, kur piedalīsimies hard enduro.” Sportistam Baltijas čempionāts noslēdzies ar uzvaru.

E3 klases otrās vietas ieguvējs Lauris Ermanis („Motosports Racing Team”): „Trase bija atbilstoša Baltijas čempionāta līmenim, ņemot vērā to, ka mums šogad ir tikai trīs Baltijas čempionāta posmi. Protams, arī laikapstākļi darīja savu. Pirmajā dienā visos trijos apļos uznāca lietus. Sevišķi stiprs lietus bija pirmajā aplī, līdz ar to trase kļuva daudz sarežģītāka. Braucējiem bija jāpiepūlas. Trase ļoti līdzīga, kā bija Enduro Sprintā. Man patīk, jo mums nav liela izvēle ar kalnainām trasēm Latvijā. Madona ir viena no tām vietām, kur vismaz kaut cik ir kaut kāda izmēra kalni. Braucējiem līdz ar to ir daudz interesantāk. Putekļu nebija, bija dubļi. Naktī lija vēl. Otrajā dienā jau bija viena dziļa „ špūre” vairāku kilometru garumā. Izbraukt varēja, bija arī opcija braukt pa blakus „špūri”. Domāju, ka iesācējiem bija grūtāk, bet tāpēc tas ir enduro.” Sportists uzskata, ka klasiskajam divu dienu enduro ir jābūt nedaudz grūtākam par Enduro Sprintu, lai būtu atšķirība, kā arī, lai iesācēji saprastu, ka šī tomēr ir savādāka disciplīna. Lai gan sportists brauca saudzīgajā režīmā, sacensībās veicās labi. „Trīs nedēļas atpakaļ guvu kājas traumu – saites plīsums. Pēc nedēļas plānojam doties uz Rumāniju, uz hard enduro, līdz ar to braucu mierīgi. Pāris reizes nokritu, bet viss kārtībā. Abas dienas nobraucu stabili līdz galam. Klasē kopvērtējumā otrā vieta,” tā Lauris Ermanis.

Iesācēju klases lietuviešu sportists Aivaras Zakarauskas (privāti) enduro sacensībās piedalījās pirmo reizi.  Viņam šis bijis liels un smags pārbaudījums, kuru viņš veiksmīgi izturēja. „Sacensības bija grūtākas, nekā biju gaidījis. Pirms tam biju skatījies video kā izskatās trase, un tur es redzēju citu ainu.” Visgrūtāk iesācējam gāja pa dubļiem, tā bijusi sarežģītākā daļa. Pirmajā dienā braucējs izbrauca vienu apli un otrajā divus. „Nebiju gatavs tik grūtām sacensībām. Redzēju, ka šeit ir foršas sacensības, Lietuvā nav tādu kalnu, tāpēc domāju, gūt labu pieredzi.” Uz sacensībām braucējs bija ieradies viens un nezināja, kā viss izvērtīsies, bet, kā viņš teica: „misija izpildīta”.

Sacensību organizators Romāns Ērkulis sacensības vērtē ļoti labi, jo par visu bija padomāts. „Viss bija noorganizēts, līdz ar to brīnumu nebija. Daba parūpējās ne pa jokam, jo bija tādas lietus šaltis, kādas viens otrs nemaz nebija redzējis – zibens 20 metru attālumā iesper zemē, jāmaina dokumenti, bet viss samirkst. Tiesneši strādāja atbildīgi un visu izdarīja.” Šajās divās dienās sportistiem cīņas bija grūtas. Arī trase bija ļoti labi sagatavota, atbilstoši Baltijas čempionāta līmenim, arī grūtības pakāpe ļoti liela. „Katrā gadījumā vērtētājs ir un paliek sportists. Ja sportistiem patika, tas nozīmē, ka viss ir kārtībā. Sacensības izdevušās. Šis arī bija viens no sagatavošanās posmiem nākamā gada Eiropas čempionāta posmam enduro, kas notiks 2019. gada 29. un 30. jūnijā Madonā, mototrasē „Smeceres sils”. Trase noteikti vēl tiks pilnveidota un padarīta vēl „jaukāka”.  Ar vārdu „jaukāka” es domāju – sarežģītāka un interesantāka sportistiem. Trase tiešām ir „enduriska”, tas ir enduro, kur tiek izslēgti koplietošanas ceļi, to praktiski nav.”  Ar dalībnieku skaitu sacensību organizators ir apmierināts, „ja pagājušajā gadā Madonā startēja 48 sportisti, tad šogad jau piedalījās 63 sportisti, un piedalījās visi spēcīgākie Baltijas psortisti, kuri cīnās par čempionu tituliem savās klasēs” tā sacensību organizators Romāns Ērkulis.

Paldies Madonas novada pašvaldībai, Latvijas Valsts mežiem, „Motofavorīts”, „Berner” par balvām, paldies tiesnešu komandai par paveikto darbu!

Baltijas čempionāta klašu uzvarētāji

E1 klasē:

1.      Gints Filipsons („CEC I.S Racing”)

2.      Veiko Raats („Somerpalu MK”)

3.      Edgars Siliņš („Motosports Racing Team”)

E2 klasē:

1.      Martins Leoks („Somerpalu MK”)

2.      Ivo Šteinbergs („CEC I.S Racing”)

3.      Priits Biene („RedMoto Racing”)

E3 klasē:

1.      Elary Talu („Somerpalu MK”)

2.      Lauris Ermanis („Motosports Racing Team”)

3.      Mindaugas Simkevicius („Vytis MK”)

Juniori 16+ klasē:

1.      Ģirts Kalniņš („Motosports Racing Team”)

2.      Džiugas Kazakevičius („Kilobaitas Racing Team”)

3.      Tadas Maračinskas („Vytis MK”)

Seniori 40+ klasē:

1.      Einārs Vinters („JVE Moto Team”)

2.      Artūrs Robežnieks („Kalsnava MB”)

3.      Sandris Kļaviņš („Motosports Racing Team”)

H30+ klasē:

1.      Kaspars Ērkulis („Kalsnava MB”)

2.      Kristjans Kolsars („Somerpalu MK”)

3.      Juri Kommers („Tartu Enduro klubi”)

Iesācēju (C) klasē:

1.      Maido Martsiks („Karksi RT”)

2.      Edgars Kursītis („Kalsnava MB”)

3.      Andrius Greičiūnas („Kilobaitas Racing Team”)

Veterāni 50+ klasē:

1.      Danielius Žoštautas („Kilobaitas Racing Team”)

2.      Andris Kalniņš („Motosports Racing Team”)

3.      Gintautas Igaris („Enduro klubas”)

Veterāno 60+ klasē:

1.      Ričardas Duonelavičius („Kilobaitas Racing Team”)

Visi rezultāti: http://enduromanager.eu/?rm_func=reslt&rm_subf=enduromenu&cmp=38

Informāciju sagatavoja Luīze Mīkstā

Foto: Māris Stiprais

 Trases shēma

Madonas pusē enduro mototrase „Smeceres sils” motosportistiem ir zināma kā viena no vislabākajām, taču tajā pašā laikā sarežģītākajām enduro trasēm Latvijā. Šajā posmā enduro trase salīdzinoši maz atšķirsies no enduro sprinta trases, tāpēc tie sportisti, kuri šogad aprīlī startēja enduro sprinta sacensībās, trasi vairāk vai mazāk ir iepazinuši.

Pirmajā sacensību dienā, 14. jūlijā, pirms starta sportistiem būs tas gods atklāt Enduro svētkus Madonā ar parādes braucienu pa Madonas centru.

Šis būs noslēdzošais Baltijas čempionāta posms enduro. Latvijas čempionāta kopvērtējumā katru sacensību dienu sportistiem būs iespēja iegūt papildus punktus: 

pirmā vieta iegūs astoņus punktus, otrā vieta – sešus punktus, trešā vieta – četrus punktus, ceturtā vieta – trīs punktus, piektā vieta – divus punktus un sestā vieta – vienu punktu (enduro 2018. gada nolikums, punkts 10.7.3.).

Sarunā ar vienu no latviešu ātrākajiem enduro sportistiem Ivo Šteinbergu („CEC I.S. Racing”), viņš pastāstīja, ka aptuveni jau zina, ko sagaidīt Madonas trasē. „Tas ir labi, ka mums jau tur bija sacensības, jo svarīgi zināt, ko gaidīt fināla posmā. Šis būs noslēdzošais Baltijas čempionāta posms, nozīmīgas sacensības, tāpēc svarīgi sagatavoties. Visi gatavojas, mēs arī. Galvenais – izbaudīt sacensības, to arī visiem novēlu, tad jau rezultāts būs. Divas interesantas dienas!”

Sarunā ar pieredzējušo motosportistu Jāni Vinteru („JVE Moto Team”) viņš cer, ka Madonā enduro posms būs tikpat interesants, kā bija enduro sprints. „Pēc tā brīža, kopš vairs enduro nepiedalās kvadriciklu klases, enduro kļuva sarežģītāks, grūtāk braucams un līdz ar to interesantāks. Arī iesācējiem ir iespēja izbaudīt īsto enduro, nevis braukt pa samērā vienkāršām trasēm. Tagad ir kārtīgāk jāpacīnās. Novēlu brīnišķīgu laiku, lai nelītu lietus un lai nav putekļu. Un tad jau cerams, ka izturēsim divas dienas Madonas mežos.”

Sacensību organizators Romāns Ērkulis: „Latviešu sportistiem trase jau būs zināma, jo būs tie paši ātruma testi un arī pārbrauciens līdzīgs kā enduro sprintā. Pārbrauciens būs interesants, maksimāli izslēdzot grantētos zemes ceļus. Trases kopējais garums ir 40 kilometri. Pirmais būs krosa tests, kura garums būs aptuveni četri kilometri, un otrs, enduro tests, kura garums būs pieci kilometri. Enduro sprinta maršruts ir pagarināts, attiecīgi pielāgots enduro posmam. E klašu sportistiem šoreiz būs nedaudz garāks pārbrauciens kā citām klasēm. Pirmajā dienā attiecīgi pa klasēm sportistiem būs jābrauc trīs un divi apļi. Otrajā dienā visiem sportistiem būs jāveic divi apļi.”

Latvijas Motosporta federācijas Enduro komisijas vadītājs Kaspars Ērkulis („Kalsnava MB”): „Tuvojas izšķirošais Baltijas čempionāta un kausa posms enduro Madona 2018. Man ir liels prieks, ka tas norisināsies Madonā. Šeit ir lieliska trase, to arī ir apliecinājuši daudzi sportisti, kuri ir izteikuši atzinīgus vārdus par meistarīgi izveidoto trasi un par tās sarežģītību. Arī organizatorisko līmeni novērtējuši kā ļoti augstu. Manuprāt, šobrīd Madonā ir viena no labākajām enduro trasēm Baltijas valstīs. Tiekamies Madonā!”

Paldies Madonas novada domei un Latvijas Valsts mežiem par atbalstu trases izveidei.

Sacensību nolikums: https://www.lamsf.lv/sporta-veidi/enduro/enduro/dokumenti#1516265750020-b7f2c7bf-0db6

Reģistrācija: www.enduromanager.eu līdz 13. jūlija plkst. 14:00

 

Informāciju sagatavoja Luīze Mīkstā

 
Copyright © 2008-2018 Madona. All rigts reserved. Created by GlobalPro »