.

Spītējot vīrusam, interešu izglītības pulciņi turpina darbu

iesūtīts: 2020.04.20 12:00
Saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 12. marta rīkojumu „Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” par izglītības iestāžu darbības pārtraukšanu, arī Madonas Bērnu un jauniešu centra (BJC) interešu izglītības pulciņu mācību process klātienē ir pārtraukts un nodarbības tiek organizētas attālināti. Tas nozīmē, ka audzēkņiem tiek uzdoti patstāvīgie darbi, kas veicami līdz noteiktam laikam saskaņā ar viņa individuālajām interesēm un vajadzībām.

Kā atzīst Madonas BJC pulciņu pedagogi, vīrusa COVID - 19 ienestās korekcijas radījušas jaunus izaicinājumus un sagādājušas ne vienu vien pārsteigumu. Saziņa ar audzēkņiem notiek, izmantojot e-klasi un citas komunikācijas platformas. Neskatoties uz to, ka klātienes nodarbības nav iespējamas, radoši izzinošais process turpinās - top krāsaini darbi, rodas jaunas idejas, dažādojas izpausmes formas.

Vizuāli lietišķo mākslu pārstāvošo pulciņu audzēkņi, sekojot pedagogu norādēm, veido, zīmē, krāso un citādi izpaužas.

Attālināta darbošanās Floristikas pulciņa audzēkņiem lielas grūtības nesagādā. Tiek iepazītas floristikas modes tendences, faktūru dažādība un citas interesantas lietas. Skolotājas Karīnas Ravinskas sagatavotie uzskates līdzekļi un saulainais pavasaris ļauj bagātīgi iepazīt krāsu, formu, faktūru dažādību dabā. Gaidot Lieldienas, bērni mājās veidojuši košas kompozīcijas un dekorus krāsainākai svētku sagaidīšanai.

Savukārt mākslas studijas “Tu visu vari!” skolotājas Ievas Repšas audzēkņiem dotais uzdevums attēlot savas sajūtas, domājot par šī brīža situāciju valstī un pasaulē, radis lielu interesi un atsaucību. Brīvā formā, paša izvēlētā tehnikā bērni savos darbos rādījuši plašu emociju, attieksmju un pārdomu gammu. Zīmējumos, aplikācijās un kolāžās redzamas gan pulciņa audzēkņu rūpes par savu un apkārtējo veselību, gan ilgas pēc brīvdienām ar ceļojumiem lidmašīnās un kuģos.

Arī Keramikas pulciņa nodarbībās, atšķirībā no ierastā klātienes ritma, lielāka uzmanība tiek veltīta individuālam darbam. Lietā tiek likts ne tikai māls, bet arī plastilīns, papīra masa un citi veidošanai piemērojami materiāli. Skolotājs Māris Karlsons darbu plāno tā, lai bērniem rastos padziļināta interese par resursu un materiālu iegūšanu, ideju ģenerēšanu, dabas ritmu izpēti.

Allaž rosīgā pulciņa “Mīļlietiņas” audzēkņi arī mājas apstākļos darina sirsnīgas dāvanas draugiem un košus suvenīrus no filca, dzijas un papīra pašu priekam. Šajā procesā lieti noder skolotājas Rimmas Smoļskas sagatavotās pamācības un ieteiktie interneta resursi.

"Krāsino smilšu darbnīcā", tāpat kā citos pulciņos, rosība notiek attālināti. Izmantojot e-klases iespējas, skolotāja Sandra Pulkstene saviem audzēkņiem dod uzdevumu tēmas - "Pavasaris dabā", "Pavasara ziedi" un citas. Bērni veido skices un zīmējumus, izmantojot pulciņa klātienes nodarbībās apgūtās prasmes.

Ražīgi turpina rosīties abi Madonas BJC improvizācijas mākslas kolektīvi.

Attālinātā darba procesā, teātra studijas "Pilnpiens" audzēkņi radījuši interesantu mākslas darbu „Es esmu dažāds!” ar 120 dažādām sejas mīmikām. Bērni un jaunieši fotografējuši savas emociju izpausmes. Veicot šo uzdevumu, tika domāts par to, ka visi ir vienreizēji un katrs neatkārtojams uz šīs pasaules. Radīti arī uzmundrinoši video stāstiņi. Kā stāsta pulciņa skolotāja Inese Zīle, ir izveidota spēļu grāmatiņa ”Uzspēlēsim ko jaunu!”. Audzēkņi tajā piedāvā spēles, ko var uzspēlēt mājās ar mīļajiem, lai kopā pasmaidītu. Atsaucība, veidojot grāmatu, bijusi liela. Radošajā uzdevumā piedalījušies 22 studijas audzēkņi.

Laikā, kad pasaulē plosās Covid - 19 vīrus un personīgās higiēnas ievērošana ir viens no veselības stūrakmeņiem, pamācošu video rullīti "Mazgājam rokas!" izveidojuši Madonas BJC teātra studijas "Improprieks" audzēkņi, tādā veidā mudinot viens otru un apkārtējos būt sociāli atbildīgiem. Tomēr, tas nav vienīgais jauno improvizatoru veikums. Skolotāja Dace Dzilna ir parūpējusies, lai ārkārtas stāvoklis nebūtu šķērslis radošuma izkopšanai un veicināšanai. Attālināto nodarbību laikā bērni saņem rosinošus uzdevumus, ko veikt mājas režīmā. Piemēram, rīmju sacerēšana par konkrētu tēmu. 

Darbu turpina arī leļļu teātra “Delveri” radošais kolektīvs. Kā atzīst skolotāja Dace Caune, tiek apgūts topošo izrāžu teksts, pilnveidota skatuves runas tehnika, veidoti aksesuāri un dekorācijas.

Mūzikas novirziena interešu izglītības pulciņos instrumenti un balsis skan audzēkņu mājās, sasaucoties interneta vidē.

Bērnu mūzikas studija attālināti darbojas ar pilnu jaudu, neizlaižot nevienu nodarbību. Audzēkņi turpina pilnveidot instrumentu spēli, uzlabot vokālās prasmes un, protams, arī spēju sadarboties ar pedagogu, izmantojot elektroniskos saziņas līdzekļus. Pulciņa skolotāja Dace Sināte pauž, ka daļa bērnu ir vairāk aizņemti ar skolas darbiem, kā ierastajā režīmā, tāpēc uzdevumi ir ne tikai tādi, lai nostiprinātu un apgūtu jaunas iemaņas instrumenta spēlē, bet arī radoši un izklaidējoši. Pulciņa dalībnieki klausās mūziku, dabas skaņas, improvizē un rada jaunus mākslas darbus. Apstākļos, kad veikums audzēkņiem jāiesūta skolotājai video formātā, daudzi pirmo reiz uzdrīkstas dziedāt solo, ko var uzskatīt par lielu attālinātā mācību procesa ieguvumu, jo nodarbībās klātienē bērni kautrējās viens no otra. Šobrīd Bērnu mūzikas studijas audzēkņi apgūst jaunu repertuāru. Top dziesmu popūrijs, kas vēlāk solās pārtapt studijas pirmajā videoklipā.

Arī Estrādes mūzikas studijas muzikālās gaitas ārkārtas situācija nav apturējusi. Skolotājs Edmumds Vestmanis novērtē mūsdienu tehnoloģiju iespējas saziņā ar audzēkņiem un teic, ka, izmantojot savstarpēju video materiālu apmaiņu, pulciņa audzēkņi ne tikai noslīpē klātienes nodarbībās apgūto, bet mācās jaunu repertuāru darbojoties individuāli.

Protams, pulciņos, kur ikdienas darbs norisinās grupās, attālinātā darbošanās ir sarežģītāka, bet pedagogi ar to veiksmīgi tiek galā.

modes studijas “Defilē” un Deju aerobikas pulciņa audzēkņiem tagad individuāli jārūpējas par savu stāju, kustību eleganci un grāciju. Konsultējoties ar skolotāju Vinetu Blumbergu, meitenes radījušas arī mūsdienīgas rotas no savu laiku nokalpojušiem lakatiem un citiem mājās pieejamiem materiāliem.

Ne mazāk radoši darbojas arī frizieru, stilistu pulciņa audzēkņi. Pildot elektroniskā veidā saņemtos uzdevumus, bērni apgūst jaunas prasmes pašmācības ceļā. Pēdējā laika aktualitāte - bizes. Pulciņa audzēkņi veido maketus no papīra un dzijas, kā arī pin īstas bizes reāliem modeļiem - mammām un māsām. Līdzīgi skatīta arī tēma par nagu dekoratīvo dizainu.

Tehniskās jaunrades pulciņu darbā jaunie apstākļi arī ieviesuši savas korekcijas.

Trases automodelisma pulciņa "Vabole" skolotājs Imants Pulkstenis saviem audzēkņiem piedāvā iespēju, izmantojot internetu, sekot līdzi pasaules mēroga automodelisma sacensību norisēm. Neizpaliek arī jaunu modeļu radīšana un iepriekš tapušo auto modelīšu tehniskā apkope.

Līdzīgi darbojas arī Robotikas pulciņš. Roboti tiek konstruēti un darbināti reāli, mājas apstākļos, kā arī virtuāli. Skolotāja Ināra Meikališa ir pateicīga vecākiem, kuri palīdz audzēkņiem ar digitālo programmu pielāgošanu mājas datoros, lai varētu iedzīvināt jaunās idejas.

Situācijā, kāda valstī izveidojusies sakarā ar ārkārtas stāvokļa izsludināšanu, attālināti nodarbības organizē arī Madonas BJC pulciņa "Ķepu ķepā, roku rokā, mācos kopā" pedagoģe Ingūna Tihomirova. Audzēkņi, izmantojot pieejamos resursus, pēta šķirnes suņu standartus un radoši izpaužas. Top iedomājami un neiedomājami darbi - no zīmējumiem, fotogrāfijām un video materiāliem līdz pat papīra leļļu teātrim. Izkristalizējas jaunas, vērtīgas darba formas. Piemēram, pulciņa pieredzējušākie audzēkņi veido mācību video materiālus jaunākajiem dalībniekiem.

Galda kultūras, ēdienu gatavošanas un citas mājsaimniecības prasmes katrs savās mājās apgūst pulciņa “Pepija rosās” dalībnieki. Balstoties uz skolotājas Ērikas Tropas sagatavotajās foto un video pamācībās sniegtajiem padomiem, bērni mācās piemeklēt receptūru, veikt produktu kalkulāciju, pagatavot ēdienu un atbilstoši to pasniegt. Skolēnu atsūtītās fotogrāfijas liecina, ka darbošanās virtuvē viņiem patīk un padodas. Tapuši dažādi ēdieni Lieldienu galdam un ikdienas maltītēm.

Izvērtējot attālināto nodarbību pirmo mēnesi, Madonas BJC interešu izglītības pedagogi atzīst, ka tas bijis izaicinājums kā viņiem, tā audzēkņiem un prasījis operatīvu rīcību, lai pielāgotos jaunajiem apstākļiem. Kopumā aizvadītais darba posms tiek vērtēts kā izdevies. Lielākās grūtības sagādājusi ne tik daudz nodarbību pielāgošana un procesa organizēšana, kā dzīvās komunikācijas trūkums ar audzēkņiem un kolēģiem. To kompensējusi bērnu ieinteresētā darbošanās, jaunu darba formu atklājumi un prieks par vecākiem, kuri spēj iedvesmot un atbalstīt savus lolojumus šajā ne tik vienkāršajā situācijā.

Plašāks ieskats interešu izglītības pulciņu aktivitātēs, foto un video materiāli, kā arī cita saistoša informācija atrodama Madonas BJC mājas lapā www.bjc.madona.lv, kā arī mūsu profilā vietnē www.facebook.com.

Būsim saprotoši, atbalstīsim viens otru, izturēsimies atbildīgi, tad arī atkalredzēšanās pienāks drīz. Uz tikšanos!


Informāciju sagatavoja: Indra Veipa

Madonas BJC jaunatnes darbiniece

Pārsūti Draugiem.lv Pārsūti Facebook Pārsūti Twitter Pārsūti LinkedIn
© 2008-2024 Madonas novads. Visas tiesības aizsargātas. Izgatavoja GlobalPro »
Datu privātuma politika · Sīkdatņu politika · Pielāgot sīkdatnes · Piekļūstamības paziņojums