Iesaka skolotāja Maruta Pozdņaka
Bērna memorands
Māra. Esot no BETHPHAGE
"    Pārlieku nelutiniet mani! - Es zinu, man nevajag visu, ko es jums lūdzu. Es tikai jūs pārbaudu.
"    Nebaidaties būt stingri pret mani! - Tas man patīk. Tas tikai parāda manu īsto vietu.
"    Ar varu jūs no manis neko nepanāksiet! - Tas mani pamudinās dzīvē visu kārtot no spēka pozīcijām.
"    Kā mežā sauc, tā atskan. Es gribu būt krietns un paklausīgs.
"    Nenonāciet pretrunā ar sevi! - Tādos brīžos es esmu neizpratnē, kā rīkoties, un cenšos izmantot situāciju, lai panāktu savu.
"    Nedodiet solījumus, zinot, ka jūs tos nepildīsiet! - Tā es zaudēšu ticību jums.
lasīt tālāk...
Iesaka skolotāja Maruta Pozdņaka
Uzdevumi bērna smadzeņu pusložu darbības uzlabošanai, domāšanas, atmiņas, uzmanības, rakstīt - lasītprasmes veicināšanai.
Šie vingrinājumi ir ne tikai attīstoši, bet arī interesanti.
"    GREDZENTIŅŠ (smadzeņu pusložu darbības uzlabošanai).
Pēc iespējas ātrāk salikt īkšķi ar katru no pārējiem pirkstiem pēc kārtas turp un atpakaļ. Sākumā vingrinājumu izpilda ar katras rokas pirkstiem atsevišķi, pēc tam vienlaicīgi ar abām rokām.
lasīt tālāk...


Iesaka skolotāja Maruta Pozdņaka
Bērndārznieks un ekrānierīces
Mūsu bērni arvien vairāk laika pavada pie ekrāna, precīzāk - pie daudziem ekrāniem. Līdzās tādām ierastām ierīcēm kā televizors un dators arvien lielāku popularitāti gūst dažādas mobilās ierīces - viedtālruņi un planšetdatori. Lai gan atbilstīgi izvēlēts interneta saturs var pozitīvi ietekmēt bērna attīstību, pārāk
agri uzsākta un pārāk intensīva elektronisko ierīču lietošana var nodarīt bērnam būtisku fizisku, emocionālu un sociālu kaitējumu.
Kāds ir bērndārzniekam nepiemērots interneta saturs, un kā nepieļaut, lai bērnu audzina ekrānierīces?
lasīt tālāk...

Iesaka skolotāja Maruta Pozdņaka
Bērni vienkārši neklausa! Iespējamie iemesli un risinājumi

    Situācijai piedāvāts ieskats iespējamajiem izejas ceļiem un risinājumiem, tomēr šīs nav ātrās receptes, kā novērst ķibeles ģimenē. Lai esošās problēmas atrisinātu, pārmaiņas būtu ilgtermiņa un drīz vien viss neatgrieztos vecajās sliedēs, nepieciešams gribasspēks, mērķtiecība un dažkārt arī speciālista strukturēta palīdzība.  Aicinām izlasīt arī tad, ja nesaskaraties ar aprakstīto situāciju - sniegtā informācija var izrādīties kā palīgs sevis un savu bērnu tuvākai iepazīšanai, dažādas rīcības iemeslu saprašanai.
lasīt tālāk...
Iesaka skolotāja Maruta Pozdņaka
Lasīšanas ietekme uz bērna nākotni.
Latvijā vismaz viena piektā daļa skolēnu 15 gadu vecumā ir nepietiekošas lasīšanas prasmes - šie bērni ar grūtībām spēj izlasīt savam vecumam atbilstošu tekstu un izprast tajā rakstīto jēgu.
Pētnieki un izglītības vadošie eksperti ir vienisprātis, ka lasītprasmes pamati jāieliek jau agrīnā bērnībā.
Pirmo lasīšanas pieredzi bērni apgūst no savu vecāku un citu aprūpē iesaistīto  cilvēku lasīšanas paradumiem. Ja vecākiem ir pozitīva attieksme pret lasīšanu un tie savam bērnam jau no mazotnes regulāri lasa priekšā, tad arī bērnam izveidojas pozitīvāka lasīšanas pieredze un attieksme pret lasīšanu kopumā.?
lasīt tālāk...


Iesaka skolotāja Maruta Pozdņaka
LASĪTPRASMES ATTĪSTĪŠANA SOLI PA SOLIM. SPĒLES, GRĀMATAS, LIETOTNES UN MĀJAS LAPAS.

        Uzsākot skolas gaitas, no bērna tiek gaidīts, ka viņš spēs izlasīt tekstu un saprast, ko viņš ir izlasījis. Pēdējo gadu pētījumi liecina, lasītprasmes līmenis mazajiem un arī lielajiem skolēniem nav pietiekams.  Lasītprasmei ir izšķirīga nozīme bērna izglītībā gūtajām sekmēm un vēlāk sasniegumiem profesionālajā karjerā.
lasīt tālāk...
Iesaka skolotājas Maruta Pozdņaka, Katrīne Cirša
Cienījamie vecāki!
           Jūs noteikti jau esat ievērojuši, ka mūsu grupiņu ir skārušas lielas pārmaiņas. Jā, ar šo mācību gadu skolās un pirmsskolās visā Latvijā tiek sākta pakāpeniska pāreja uz pilnveidotu mācību saturu un mācīšanas pieeju, lai tās rezultātā bērnos attīstītu šajā gadsimtā nepieciešamas zināšanas un prasmes.
lasīt tālāk...



Iesaka skolotāja  Katrīne Cirša
Viens no jauninājumiem ir piedāvājums bērniem dienas laikā darboties mācību centriņos. Vai tas būtu līdzīgi kā radošās darbnīcas mākslā?
   Jaunajās pirmsskolas izglītības vadlīnijās ir paredzēts, ka var veidot organizatoris¬kās zona, taču nosacījums, ka šādiem centriem grupiņās būtu jābūt, nav obligāts. Tā ir tikai viena iespēja. Mērķis ir padarīt bērnam brīvi pieejamus mācību resursus. Tas, vai šie resursi atrodas mācību centriņos vai, piemēram, bērnam brīvi pieejamos plaukti¬ņos, ir pedagogu izvēle. Skolotāji tiek aicināti sistematizēt mācību vidi un padarīt to atvērtu bērniem. Mācību vides sistematizēšana nav nekas jauns – tā Latvijā jau notiek, savukārt vide, kura mudina bērnu brīvi piekļūt resursiem un izmantot tos, ir jaunās mācību pieejas uzdevums. 

lasīt tālāk...

Iesaka skolotāja  Katrīne Cirša
Bērnistaba sagādā zināmas problēmas, jo tai jāpilda vairākas funkcijas.

lasīt tālāk...

Iesaka skolotāja  Katrīne Cirša
Bērni vecākiem ir Dieva dāvana, svētība (Ps. 127; 3 - 5, Ps. 128;3)

Izmantosim Godly Play metodi, kas tulkojumā nozīmē – Dievs ienāk rotaļā jeb dievišķā rotaļa. Godly Play māca, ka būt klusiem, uzmanīgiem un apdomīgiem var būt tikpat jautri, kā būt skaļiem, aizņemtiem un visu gribošiem. Tā ir atklājumu metode, kas iesaista visu bērnu – rokas, sirdi, sajūtas prātu, intuīciju. Tas ir labākais veids, kā uzņemt un saglabāt visu to, ko esam mācījušies. Bērniem ir iespēja ieiet stāstā, brīnieties par to un radīt kaut ko, kam ir nozīme viņa paša dzīvē. Godly Play aicina piedzīvot stāstus kopā ar Lielo Visuvareno Dievu!
lasīt tālāk...

Iesaka skolotājas Maruta Pozdņaka un  Katrīne Cirša
Mēneša lielā ideja:                                                                 ,,Cik daudzveidīgā dabā es dzīvoju"
              Temats:                                                                                                              ,,Daba mostas!"

Ziņa bērnam: Latvijā mīt dažādi noderīgi kukaiņi
Šādi marta mēnesī darbojāmies mēs...


Iesaka skolotājas Maruta Pozdņaka un  Katrīne Cirša
MĒNEŠA LIELĀ IDEJA:                               "KĀ MĒS IZTURAMIES PRET PASAULI?"
TEMATS: "ESAM SAUDZĪGI PRET DABU"
ZIŅA BĒRNAM: "MŪSU ZINĀŠANAS UN RĪCĪBA IETEKMĒ ZEMESLODI,KURA IR VIENA NO DEBESS ĶERMEŅIEM"

Šādi aprīļa mēnesī darbotos mēs...


Iesaka skolotājas Maruta Pozdņaka un  Katrīne Cirša
MĒNEŠA LIELĀ IDEJA:                              "KAS ES ESMU?"
TEMATS: "MANA ĢIMENE"
ZIŅA BĒRNAM: "ES CIENU SAVU ĢIMENI UN TĀS VĒRTĪBAS"

Šādi maija mēnesī darbotos mēs...


Iesaka skolotājas Maruta Pozdņaka un  Katrīne Cirša
MĒNEŠA LIELĀ IDEJA:                            "CIK DAUDZVEIDĪGĀ DABĀ ES DZĪVOJU!"
TEMATS: "VASARIŅA KLĀT!"
ZIŅA BĒRNAM: "VASARA IR SILTĀKAIS LATVIJAS GADALAIKS"

Šādi jūnija mēnesī darbotos mēs...