ES bioloģiskās lauksaimniecības produktiem — jauns logotips

Ziņa publicēta 08.02.2010
Šodien Eiropas Komisija oficiāli nosauca ES bioloģisko produktu logotipa konkursa uzvarētāju. Divu mēnešu laikā par trim bioloģiskās lauksaimniecības simboliem, kas atlasīti dalībai finālā, tiešsaistē nobalsoja ap 130 000 interneta lietotāju. Uzvarējušā dizaina autors ir Dušans Milenkovičs, students no Vācijas. Viņa “eirolapas” logotips saņēma 63 % balsu. No 2010. gada 1. jūlija ar ES bioloģisko produktu logotipu marķēs visus fasētus bioloģiskos produktus, kas ražoti kādā no ES dalībvalstīm un atbilst noteiktajām prasībām. Logotipa izmantošana importētu produktu marķējumā nav obligāta. Papildus ES simbolam marķējumā var norādīt arī citus privātus, reģionālus vai valsts logotipus. Tuvāko nedēļu laikā paredzēts grozīt bioloģiskās lauksaimniecības regulējumu, lai papildinātu vienu no pielikumiem ar jauno logotipu. 

“Man ir patiess prieks, ka esam izvēlējušies jaunu ES bioloģiskās lauksaimniecības logotipu,” teica lauksaimniecības un lauku attīstības komisāre Marianna Fišere Bola, kas ierosināja konkursa izsludināšanu. “Konkurss ir palīdzējis popularizēt bioloģisko lauksaimniecību, un esam ieguvuši logotipu, kas sekmē produktu atpazīstamību. Uzvarējušais dizains ir pievilcīgs un gaumīgs. Izmantosim iespēju no šī gada jūlija iegādāties ar jauno logotipu marķētus produktus!"

Konkursā tika aicināti piedalīties mākslas un dizaina studenti no visas Eiropas. Tika iesniegts gandrīz 3500 logotipa dizainu, ko izvērtēja starptautiska līmeņa žūrija. Trīs labākos logotipus publicēja konkursa tīmekļa vietnē www.ec.europa.eu/organic-logo, kur par tiem tiešsaistē varēja balsot līdz 2010. gada 31. janvārim.

 “Eirolapas” dizainā attēlotas ES zvaigznes, izvietotas lapas formā uz zaļa fona. Tas ir vienkāršs un nepārprotams dabas un Eiropas simbols.  

Uzvarētāju, kā arī otrās un trešās vietas ieguvēju, Eiropas Komisijas Lauksaimniecības un lauku attīstības ģenerāldirektorāts godinās oficiālā balvu pasniegšanas ceremonijā, kas notiks 2010. gada jūlijā Briselē. Trīs uzvarētāji saņems naudas prēmijas 6000, 3500 un 2500 eiro apmērā.

Pielikumā izvēlētais logotips.

Bioloģisko produktu logotipa konkursā uzvarējušais dizains