Šī lapa ir izdrukāta no Madona.lv
Interneta adrese:
https://www.madona.lv/lat/programma-latvijas-skolas-soma?fu=read&id=9454

"Dvēseļu puteņa" gaismā – Skolas somas aktivitātes Kusas pamatskolā

2020.03.18 17:24

2019./2020. mācību gada 1. semestra aktivitātes projektā “Skolas soma” Kusas pamatskolas skolēniem šoreiz bija saistītas ar Latvijas vēstures un kino tapšanas tematiku, jo 3. oktobrī visi – gan skolēni, gan skolotāji – sakāpa firmas “Ripo” divstāvu autobusā, lai dotos lielajā rudens braucienā uz Zemgales pusi. Bijām nolēmuši apmeklēt Ziemassvētku kauju muzeju un filmu parku Cinevilla. Tā kā šogad tika atzīmēta Latvijas armijas simtgade un drīzumā bija gaidāma filmas “Dvēseļu putenis” pirmizrāde, tad šāda izvēle nebija nejauša.

      Pirms došanās ceļā skolēni mācību stundās atbilstoši vecumposmiem  iepazinās ar Latvijas vēstures faktiem un to aprakstiem literatūrā, piemēram, Čaka poēmu “Mūžības skartie”, kā arī attēlojumu mākslā. Tika aplūkota Aleksandra Grīna grāmata “Dvēseļu putenis”, secinot, ka tik biezu grāmatu nemaz nav iespējams izlasīt! Domājot par filmu parku, skolēni noskaidroja, kādas filmas tajā uzņemtas, ko kurš ir redzējis vai vismaz dzirdējis. Interesants bija prognozēšanas uzdevums, iztēlojoties, kāda veida nodarbības un uzdevumi varētu būt gaidāmi plānotajās apmeklējuma vietās.

     Ziemassvētku kauju muzejā skolēni tika dalīti divās grupās un pirmās  Latvijas armijas formas tērpā ģērbtu instruktoru vadībā skolēni veica dažādus uzdevumus – gan izpētot taku mežā, gan piedaloties aktīvās stafetēs, kas palīdz iepazīt karavīru dzīvi un tik nepieciešamo disciplīnu un komandas darbu, gan apskatot ierakumus, zemnīcas un pašu muzeju.

     Filmu parkā turpinājās ieskats ar Latvijas vēsturi saistītās tēmās, gan skatot filmu “Rīgas sargi” un “Rūdolfa mantojums” uzņemšanas vietas, gan iejūtoties “Nameja gredzena” varoņu lomās. Tiem, kas kādu no filmām bija redzējuši, pārsteigumu sagādāja tas, ka plaši pilsētu skati tiek filmēti šādā nelielā kinopilsētiņā. Tika pētīti butaforiskie nami un dažādi kino atribūti. Daudziem radās pārdomas par to, cik meistarīgam jābūt kino režisoram un operatoram, lai panāktu klātbūtnes efektu kadrā. Nameja labirints, ko iziet nemaz nebija vienkārši, ir kā metafora komplicētajai kino mākslai, kas, izrādās, nav tikai kameras pagrozīšana noteiktā virzienā.

     Tad, kad radās iespēja Madonā noskatīties filmu “Dvēseļu putenis”, biļetes pērkot pašiem par savu naudiņu,  visi vecāko klašu skolēni to gribēja redzēt, pat skatīties otrreiz. Pēc filmas noskatīšanās visās klasēs notika ļoti saturīgas  diskusijas par izjusto un ieraudzīto, skolēniem bija daudz jautājumu un pārdomu par to, kā būt cilvēkam necilvēcīgā situācijā.

P.S. Pēc filmas noskatīšanās daudzi cilāja biezo Aleksandra Grīna grāmatu – griboties palasīt. Vairāki noskatīja grāmatas jauno izdevumu grāmatnīcā. Un kāda septītklasniece sameklēja vairākus izdevumus bibliotēkā un tūlīt sāka lasīt.



Ziemassvētku kauju muzejā – kā pārvarēt dzeloņstiepļu žogu?


Gatavojoties psihoemocionālajam uzbrukumam.

 


Filmu parkā CINEVILLA