Šī lapa ir izdrukāta no Madona.lv
Interneta adrese:
https://www.madona.lv/lat/programma-latvijas-skolas-soma?fu=read&id=9450

Iniciatīva „Latvijas skolas soma” Madonas Valsts ģimnāzijā 2019./2020.m.g. (septembris- decembris)

2020.03.18 16:25

Publicējam apkopojumu par iniciatīvas "Skolas soma" norisi Madonas Valsts ģimnāzijā

 

Nr.

p.k.

Pasākums un norises vieta

Iesaistīto izglītojamo skaits

Pasākuma izmaksas

ATSAUKSMES/FOTO

1.     

O. Skaraiņa izstāde „Nesalauztais”, Madonas novadpētniecības un mākslas muzejs

183

36.60 Eur

- Skolēni ne tikai teorētiski apgūst vizuālās mākslas tēmas, bet arī praktiski iepazīst, izpēta mākslas darbus dažādās tehnikās, uzzina par ekspozīcijas iekārtošanas īpatnībām, iejūtas mākslas kritiķa ādā.

-  Pasākums rosina domāt par literātiem-māksliniekiem literatūras stundās: J.Jaunsudrabiņu, A.Eglīti, izvērtēt daudzpusīgas personības un to raksturu šķautnes.



2.     

Foto un mākslas darbu izstāde „No Gaiziņa Latviju redzot”

 Madonas novadpētniecības un mākslas muzejs

3.     

Tikšanās ar rakstnieci

A.Felkeri,

Madonas novada bibliotēka

14

bezmaksas

- Skolēniem ir iespēja iepazīt mūsdienu Latvijas kultūras vērtības, tikties, diskutēt ar literāro darbu autoriem – mūsdienu rakstniekiem, kas savos darbos atspoguļo mūsdienās aktuālas tēmas.


4.     

Tikšanās ar dzejnieku

A.Akmentiņu,

 Madonas novada bibliotēka

22

bezmaksas

-Tikšanās ļāva iedziļināties radošās domāšanas attīstīšanā, svarīgāko aspektu atpazīšanā. A. Akmentiņš mūs rosināja pie ideju ģenerēšanas izdalīt vīzijas un metafiziku, ko rosināja izkopt ikkatram. Un sacīja tā- jebkurš var būt dzejnieks, ja tikai pamana dzejoli un skaisto.


5.     

Tikšanās ar

E.Serdāni

„Vēstules uz bērza tāss”,

Madonas novadpētniecības un mākslas muzejs

16

bezmaksas

- Skolēnus īpaši uzrunāja E. Serdānes izjustais stāstījums par pārdzīvoto ceļā uz izsūtījuma vietu. Interesi raisīja izdotā grāmata “Sibīrijas vēstules uz bērza tāss.” Skolēni salīdzināja citas vēstules ar Madonas muzejā esošo.

6.     

Tikšanās ar jauno rakstnieci A.Zārāni,

Madonas novada bibliotēka

26

bezmaksas

- Literatūrā veidoja reālu priekšstatu, kā tiek rakstīts liela formāta literārs darbs. Audzināšanas procesam bija daudz labu tēmu: adaptācija jaunā vidē, pašas rakstnieces atbildība pret auditoriju, neatlaidība, radošums.

7.     

Programma „Orientēšanās spēle- Tūkstošgades stāsts” Turaidas muzejrezervāts

28

58.29 Eur

- Orientēšanās spēle bija kā aizraujošs un aktīvs muzejrezervāta apmeklējums. Vienlaikus iepazinā, Latvijas vēsturi un atsevišķus objektus un priekšmetus. Spēles laikā noskaidrojām, kādas pārmaiņas ieviesa Krusta kari Latvijas teritorijā.


8.     

Tikšanās ar vēstures grāmatu autoru V.Klišānu,

Madonas novada bibliotēka

22

bezmaksas

-Autors ļāva ieskatīties savu grāmatu  "Latvijas valsts stāsts. 20. - 21. gadsimts", "Latvijas vēsture - no vissenākajiem laikiem līdz mūsdienām Baltijas, Eiropas un pasaules vēstures kontekstā", "Latvijas vēstures ilustrēta hronoloģija no viduslaikiem līdz mūsdienām" tapšanā, rosinot skolēnus izprast, kā tiek veidota grāmatas,  radot interesi par latviešu literatūras saturisko daudzveidību, tās tapšanas procesiem un autoriem kā personībām, grāmatu lasīšanu kā kultūrvēstures izzināšanas procesu un interesantu nodarbi.

9.     

Teātra izrāde „Katls”,

 Latvijas Nacionālais teātris

40

201.80 Eur

-Izrāde ļāva labāk izprast latviešu tautas sarežģītos likteņus II pasaules kara laikā, kad bija jāspēj izdzīvot gan vācu, gan padomju okupācijā, saglabājot cilvēciskās vērtības.

10. 

Lekcija un praktiska nodarbība „Mūsdienu deja- laikmetīgā deja ar hip-hop elementiem”,

deju pedagoģe Vita Grūbe

134

290.00 Eur

-  Lielākā daļa skolēnu pozitīvi novērtē meistarklasē  apgūto, ir gandarīti, ka nodarbības noslēgumā varēja  kopīgi deju nodejot. Viens zēns atzina, ka dejas viņam nesaistās ar sportu, bet bija apmierināts, ka spēja gana labi līdzdarboties citiem. Viena skolniece apsver iespēju nākotnē savu karjeru saistīt ar deju.




11. 

Izrāde „80 dienās apkārt zemeslodei”, Valmieras drāmas teātris

16

105.00 Eur

- Literatūras stundā definējām nojēgumu ‘’raksturs’’. Izvērtējām mērķapziņu un ceļošanas ietekmi uz raksturu. Izrādes pievienotā vērtība bija tā, ka izrāde raisīja asociāciju plūsmu, ļauj vaļu iztēlei, rosināja domāt un fantazēt.


12. 

Padomju slepeno bunkuru apmeklējums Līgatnē,

Līgatnes rehabilitācijas centrs

20

92.00 Eur

- Tika iegūta vispārizglītojoša un noderīga informācija, galvenokārt, vēstures mācību priekšmeta apguvē. Apskatot tā padomju laika kartes un  salīdzinot iegūtās zināšanas vēstures stundā vieglāk izvērtēt redzēto padomju laiku bunkuros Līgatnē.



13. 

Kinoseanss „Dvēseļu putenis”, Kinoteātris Vidzeme

21

74.00 Eur

- Filma bija ļoti interesanta un daudz precīzāk attainoja kara īstenību. Tas bija daudz savādāk nekā vēstures stundā mācoties par kaujām un kariem, kas šķiet bezpersoniski un mazliet liekas kā šaha spēle, kur divi karaļi izklaidējās. Filmā vēl labāk sapratu, ka katram cīnītājam ir sava ģimene un lietas, ko viņš upurēja Latvijas labā, tāpēc vēl vairāk tagad varu novērtēt Latvijas brīvību.

14. 

Muzejpedagoģiska nodarbība „Latvijas gadsimts”,

Latvijas Nacionālais vēstures muzejs

36

38.95 Eur

-Bagātīgs materiālu piedāvājums, gan mūzdienīgos veidos (interakstīvi), gan klausāmi. Aizraujošs stāstījums par Latvijas 100 gadu vēsturi. Izstāde ļāva saprast un papildināt vēstures stundās saklausīto un papildināt to ar jauniem, vēl nezināmiem faktiem. Ieraudzījām arī sava novada vēstures liecības.



15. 

Grupas „Carnival Youth” koncerttūres „Good luck” apmeklējums un tikšanās ar grupas dalībniekiem,

Madonas pilsētas kultūras nams

90

952.00 eur

- Iespēja apmeklēt Latvijā slavenu un nozīmīgu mūziķu koncertu, iepazīt mūzikas stilu, mūzikas instrumentu dažādību . Koncerta laikā var vairāk uzzināt  arī  par mūsdienu mākslu piedzīvojot un izbaudot kvalitatīvas un daudzveidīgas scenogrāfijas, gaismu mākslas un videomākslas izpausmes.



16. 

A. Sāra personālizstāde „Gleznas”, Madonas novadpētniecības un mākslas muzejs

113

21.00 Eur

- Pirms izstādes apmeklējuma skolotāja sniedza klasei sīkāku informāciju par apskatāmo izstādi, autoru, viņa biogrāfiju, daiļradi,  kā arī uzdeva uzdevumu – katram skolēnam atrast atbildes uz jautājumiem par izstādi, aizpildīt izdalītās darba lapas. Izstāde tika apmeklēta vizuālās mākslas stundās, tēmu „Mākslas darbs un skatītājs”, „Reālais un pārreālais mākslā” ietvaros.