Izvēlne

Swedbank informē par izmaiņām Madonas filiāles darbībā. Madonas novada pašvaldība skaidro.

iesūtīts: 2020.02.25 12:10
Swedbank regulāri seko klientu paradumiem un aktivitātei pakalpojumu izmantošanā, pielāgojot bankas infrastruktūru pieprasījumam un klientu plūsmai.


Izmaiņas filiāles darbībā

Banku klienti visā Latvijā arvien biežāk izmanto iespēju naudas lietas kārtot internetbankā, mobilajā lietotnē vai, sazinoties ar savu banku telefoniski. Līdz ar to arvien retāk pie bankas speciālistiem ierodas kāds, kuram nepieciešama klātienes konsultācija. Tādējādi no 27. marta Swedbank pakalpojumi Madonas apkārtnes iedzīvotājiem būs pieejami digitāli vai nepieciešamības gadījumā klātienē citā Swedbank filiālē, piemēram, Jēkabpilī, Brīvības ielā 131. Iemaksas un izmaksas bankomāti pilsētā būs pieejami arī turpmāk.  

Banka datorā un telefonā

Jau šobrīd visus bankas pamatpakalpojumus, ko izmantojam ikdienā – naudas pārskaitījumus, konta atlikuma pārskatīšanu, PIN koda maiņu, dažādus maksājumus, rēķinu apmaksu u.c. – var veikt internetbankā vai mobilajā lietotnē bez fiziskas bankas darbinieka klātbūtnes. Arī tad, ja nepieciešama jauna bankas karte, var pieteikt, lai banka to atsūta pa pastu (šāds sūtījums ir drošs, jo bankas karti var aktivizēt tikai pats kartes īpašnieks). Tāpat ar internetbankas starpniecību var nokārtot daudzus ar ilgtermiņa finansēm saistītus jautājumus – sākt veidot uzkrājumus nākotnei, pieteikties mājokļa vai auto finansējumam, pieteikties dažāda veida apdrošināšanai u.c.

Ja internetbankā neizdodas atrast atbildi un tomēr vajadzīgs bankas speciālista padoms, aicinām zvanīt uz Swedbank konsultāciju centru pa tālruni 67444444, kas pieejams 24 stundas diennaktī – tā ērti sasniegsiet banku, netērējot daudz laika un iztiekot bez papildu izdevumiem transportam. Ja tomēr vēlaties saņemt klātienes konsultāciju kādā no filiālēm, atgādinām par iespēju pieteikt konsultāciju internetbankā – tas sniegs iespēju ieplānot konkrētu tikšanās laiku un arī izvairīties no gaidīšanas rindā.

Lai plašāk izglītotu par internetbankas iespējām un ērtākajiem veidiem, kā izmantot bankas pakalpojums datorā un/vai mobilajā tālrunī, Swedbank sadarbībā ar Madonas novada pašvaldību visiem interesentiem piedāvās izglītojošus seminārus. Vairāk informācijas par to norisi sekos drīzumā.


Aivis Mitenieks

Swedbank filiāļu tīkla vadītāja vietnieks


Madonas novada pašvaldības skaidrojums

Madonas novada iedzīvotājus pamatoti ir satraukusi ziņa, ka no 27. marta Swedbank pakalpojumi Madonas apkārtnes iedzīvotājiem būs pieejami tikai digitāli vai nepieciešamības gadījumā klātienē citā Swedbank filiālē, piemēram,  Jēkabpilī, Brīvības ielā 131.

"Sarunās ar Swedbank pārstāvjiem esam argumentējuši cik nozīmīga novada iedzīvotājiem ir vietējās filiāles saglabāšana un arī Swedbank to apzinās, taču bankām ir sava politika attiecībā uz reģionālo filiāļu izvietojumu un tajās sniedzamajiem pakalpojumiem. Pēdējā laikā šo politiku skaidri raksturo centralizācija un optimizācija, ko bankas pamato ar arvien lielāku pakalpojumu elektronizāciju, savukārt, mums būtiska ir pakalpojuma pieejamība iedzīvotājiem. Kopā ar kolēģiem sarunās ar banku esam darījuši visu iespējamo, lai saglabātu Swedbank filiāli Madonā. Līdzšinējais filiāles darbības modelis, filiālei strādājot nepilnu darba laiku, bija kompromiss, ko, savstarpēji vienojoties ar banku, panācām jau gadu iepriekš. Diemžēl, tagad banka ir pieņēmusi lēmumu par filiāles slēgšanu," pašvaldības līdzšinējos centienus saglabāt bankas filiāli komentē Madonas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Agris Lungevičs.

Domes priekšsēdētājs gan norāda, ka Swedbank pauž gatavību organizēt apmācības, kas veicinātu klientu spēju savas ikdienas finanšu lietas kārtot attālināti. Klientiem apmācībās pastāstītu par ikdienas norēķinu iespējām, to drošumu un izdevīgumu. Šīs mācības varētu būt aktuālas ne tikai Swedbank, bet arī citu banku klientiem, galvenokārt, senioriem, kuru digitālo risinājumu lietošanas prasmes ir visvairāk pilnveidojamas.

Viens no pašvaldības rīcībā esošajiem resursiem, kura izmantošana ļautu mazināt ietekmi, ko rada banku vietējo filiāļu slēgšana, pēc Agra Lungeviča domām, ir pašvaldības bibliotēku tīkls.

“Ar Madonas novada bibliotēkas vadību un bibliotekāriem esam vienojušies, ka centrālā un pagastu bibliotēkas, kurās katrā ir brīvi pieejams internets, darbinieki palīdzēs cilvēkiem veikt maksājumus un citus bankas darījumus, kas veicami internetbankā”, uzsver domes priekšsēdētājs, piebilstot, ka arī Swedbank pauž gatavību no savas puses iesaistīt ekspertus, kas ar bibliotekāriem sniegtu informāciju un dalītos pieredzē ar dažāda veida risinājumiem ne tikai banku pakalpojumu saņemšanā, bet arī dažādu e-pakalpojumu saņemšanas iespējās.

Neraugoties uz to, ka šobrīd bankas savā darbībā cenšas mazināt skaidras naudas darījumus, sadzīvē iedzīvotāji joprojām maksājumus bieži vien veic skaidrā naudā. Patlaban skaidru naudu no bankomātiem Madonas novadā var izņemt vien Madonā un Aiviekstē, kas, pēc domes priekšsēdētāja domām, apgrūtina novada iedzīvotāju sadzīves apstākļus:  “Arī par šo jautājumu ir diskutēts un visām lielajām bankām vairākkārt esmu lūdzis, lai tās uzstāda bankomātus pagastu centros ārpus Madonas, taču bankas atbild, ka tām tas nav ekonomiski izdevīgi”. 

Pārsūti Draugiem.lv Pārsūti Facebook Pārsūti Twitter Pārsūti LinkedIn
© 2008-2024 Madonas novads. Visas tiesības aizsargātas. Izgatavoja GlobalPro »
Datu privātuma politika · Sīkdatņu politika · Pielāgot sīkdatnes · Piekļūstamības paziņojums