Jautājumos par E-veselību aicina sazināties ar Atbalsta dienestu

iesūtīts: 2017.12.05 13:41
Šobrīd līgumus par E-veselības sistēmas lietošanu ir noslēgušas gandrīz visas aptiekas (99 %), un to aktīvi lieto ne vien Latvijas lielāko aptieku tīklu farmaceiti, bet arī mazās aptiekas Rīgā un reģionos. Aptiekas atzīst, ka vēlētos, lai ārsti papīra recepšu vietā aktīvāk izrakstītu e-receptes, tā atvieglojot ne vien pacientu, bet arī farmaceitu ikdienu.

Lai pārliecinātos par aptieku gatavību un līdzšinējo pieredzi E-veselības lietošanā, kā arī noskaidrotu farmaceitu atsauksmes un viedokli, Nacionālā veselības dienesta (NVD) E-veselības speciālisti apmeklēja un klātienē aptaujāja aptuveni 100 aptiekas, kurās līdz oktobrim  pārdots visvairāk e-recepšu medikamentu.

Vizīšu laikā speciālisti saņēma apstiprinājumu, ka gandrīz visas apmeklētās aptiekas un to darbinieki ir apmācīti un gatavi darbam ar E-veselības sistēmu. Savukārt tām aptiekām, kurām radušies jautājumi par portāla lietošanu, no NVD puses nodrošināts informatīvais un tehniskais atbalsts, kā arī turpmāk tiks organizētas papildu apmācības farmaceitiem un farmaceitu asistentiem un aptieku informācijas sistēmu izstrādātājiem.

Jaunākie dati liecina, ka pēdējā laikā ļoti strauji pieaudzis izrakstīto e-recepšu skaits – no 70 tūkstošiem oktobra sākumā līdz 209 tūkstošiem uz šo brīdi. Savukārt pēdējo divu nedēļu laikā izrakstīta viena piektā daļa jeb 42 tūkstoši no visām E-veselības sistēmā izrakstītajām e-receptēm. Turklāt aptiekās līdz šim izmantoto e-recepšu skaits sasniedzis jau vairāk nekā 135 tūkstošus.

Vienlaikus E-veselības speciālisti pārliecinājās, ka daudzviet Latvijas reģionos ir izveidojusies laba sadarbība starp ārstniecības iestādēm un tuvumā esošajām aptiekām. Farmaceiti atzina, ka kopīgi ar kolēģiem pārbaudījuši – ārstniecības iestādes 2. stāvā izrakstītā e-recepte pacientam ir pieejama jau tad, kad viņš ir nokāpis uz 1. stāvā esošo aptieku. NVD pārstāvji apliecināja, ka e-recepte ir redzama E-veselības sistēmā uzreiz pēc tās izrakstīšanas.

Lai iedzīvotāji varētu viegli atpazīt ārstniecības iestādes un aptiekas, kurās jau lieto E-veselību, tajās ir izvietotas apaļas uzlīmes – “šeit lieto E-veselību”. Tāpat iedzīvotāji tiek aicināti izmantot E-veselības portālā www.eveseliba.gov.lv pieejamo interaktīvo karti, lai noskaidrotu, kuras iestādes jau parakstījušas līgumus par E-veselības lietošanu.


Strauji tuvojoties E-veselības sistēmas obligātās lietošanas termiņam, 2018. gada 1. janvārim, un būtiski pieaugot sistēmas lietošanas aktivitātei, Nacionālais veselības dienests (NVD) aicina iedzīvotājus un speciālistus jautājumu gadījumā sazināties ar E-veselības Atbalsta dienestu.

Atbalsta dienesta mērķis ir sniegt visa veida informatīvo atbalstu E-veselības lietotājiem, nodrošinot atbildes uz interesējošiem un neskaidriem jautājumiem, tostarp tehnisku sarežģījumu gadījumā. Ārstniecības personas un farmaceiti ir aicināti zvanīt pa tālruni – 67803301, savukārt iedzīvotāji – 67803300. Jautājumus iespējams uzdot arī e-pasta formā, rakstot uz atbalsts@eveseliba.gov.lv. Atbalsta dienests darbojas katru dienu no plkst. 8.00 līdz 20.00.

Ja ar Atbalsta dienestu nepieciešams konsultēties ārpus norādītā darba laika, arī tādā gadījumā interesenti ir aicināti rakstīt uz iepriekš norādīto e-pasta adresi, un Atbalsta dienesta speciālisti sazināsies un sniegs palīdzību, tiklīdz atsāksies darba laiks. Šobrīd ārpus Atbalsta dienesta darba laika nedēļā tiek saņemti 1-2 pieprasījumi, taču, pieaugot pieprasījumu skaitam, plānota Atbalsta dienesta darba laika pagarināšana.

Kopš Atbalsta dienesta darbības sākuma 2016. gada vidū – kopā saņemti gandrīz 11 tūkstoši telefonisku palīdzības pieprasījumu no profesionāļiem, kā arī sniegts informatīvs atbalsts aptuveni 2 tūkstošiem iedzīvotāju. Decembrī uz profesionāļiem paredzētu tālruni vidēji darba dienā tiek zvanīts 120 reizes, savukārt iedzīvotāji tiek konsultēti vidēji 20 reizes dienā.

Iedzīvotāji visbiežāk interesējas par to, kā pieprasīt pabalstu par darbnespējas lapu B, par to, kā varēs iegādāties e-receptes zāles aptiekā un vai cilvēka vietā to varēs izdarīt, piemēram, radinieks. Tāpat iedzīvotājiem ir aktuāli noskaidrot, kā e-darbnespējas lapu saņems darba devējs (pēc e-darbnespējas lapas noslēgšanas darba devējs to otrā dienā redz savā VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas profilā). Ar atbildēm uz iedzīvotāju biežāk uzdotajiem jautājumiem iespējams iepazīties E-veselības portālā.

Savukārt speciālistiem visaktuālākie ir jautājumi par pieslēgšanos sistēmai, zāļu kompensācijas apmēra norādīšanu e-receptē un e-darbnespējas lapas pagarināšanu.

Atbalsta dienesta tālrunis nav paaugstinātas maksas. Zvanot no fiksētā tālruņa vai mobilā tālruņa, zvanītājs maksā atbilstoši sava operatora noteiktajiem tarifiem.


Informāciju sagatavoja:
Agnese Jasenoviča
Nacionālā veselības dienesta
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas vietniece
Tālr.: 67043787

Tanita Tamme
‌Nacionālā veselības dienesta
‌Sabiedrisko attiecību speciāliste
‌Tālr.: 67043744


‌Informāciju ievietoja: Ilze Riekstiņa

Copyright © 2008-2018 Madona. All rigts reserved. Created by GlobalPro »